Prvi razred

6.  Гранање и петља у петљама
Гранање и петља у петљама


5. Понављање облика коришчењем петљи
Понављање облика коришчењем петљи



4. Израчунавање координата
Израчунавање координата

4.1 израчунавање кордината
зрачунавање координата



3. Многоуглови, комбиновање разних облика, слике, текст
Многоуглови, комбиновање разних облика,слике,текст

3.1 многоуглови, комбиновање разних облика, слике, текст¶
многоуглови, комбиновање разних облика, слике, текст



2. Цртање,координате, боје, дужи


2.2 кругови, правоугаоници, елипсе




1. Библиотека PyGame
Библиотека PyGame

PyGame




8. Обрада структура података коришћењем петљи
Обрада структура података коришћењем петљи





7. Структуре података
Торке,листе,ниске,скупови,речници


7.1  Торке, листе
Торке, листе




6. Понављање наредби


5. Наредба гранања
наредба гранања

5.1 Наредба гранања
наредба гранања



4. Функције у Пајтону

4.1 урађени примери


3.1  урађени примери
aритметичка израчунавања





Корњача графика - гранање, угнежђене петље, процедуре, торке/листе

Корњача графика 


урађени примери
гранање, угнежђене петље

урађени примери

Корњача
корњача

урађени примери
линијски програми, понављање





Робот Карел
робот Карел

урађени примери
линијски програми и фор петље


урађени примери
условне петље,гранање




2.1.Програмски језик Пајтон


                                                             Програмски језик Пајтон


2. Algoritmi i programiranje

algoritmi i programiranje



Шаљите решења задатака са датих  линкова на мејл који је постављен на блогу, као и питања и коментаре.






1. Pojam i struktura algoritma

 

Umesto pojmova postupak ili “šablon” u matematici I racunarstvo se najčešće koristi pojam algoritam. 
Algoritam je niz precizno opisanih elementarnih koraka čijim se doslednim sprovodjenjem  dolazi do rešenja nekog problema.
Algoritmi se mogu predstavljati na više načina. Ako ćemo pravo, pošto je algoritam niz koraka koji opisuje neki postupak, može se predstaviti i opisno, običnim rečima.
Ipak, kako bise uveo neki red, algoritme najčešće predstavljamo na jedan od dva načina:
·         pseudo-jezikom
·         blok-dijagramom
Pseudo-jezik je nešto između običnog jezika i programskog jezika. On služi da malo  "formalnije" predstavimo algoritam.
Blok-dijagram (ili algoritamska šema) predstavlja grafičku reprezentaciju algoritma, gde su svi koraci predstavljeni odgovarajućim grafičkim simbolima.
Da bi zapis algoritma bio pregledan, pogodno je koristiti njegov graficki prikaz. To se zove algoritamska šema (skraćeno algoritam), blok dijagram, dijagram toka ili organigram.



Slika 1. Elementi blok dijagrama

Abu Džafar Muhamad ibn Musa-al-Hovarizmi, rođen oko 780. godine u Horezmu, umro 850. godine; iranski je matematičar, geograf i astronom kojem se pripisuje uvođenje arapskih brojeva u matematiku.


                                 1.1     Linijska algoritamska struktura


Niz algoritamskih koraka, u kojem se svaki algoritamski korak može izvršiti najviše jedanput, u toku jednog izvršavanja algoritma, čini linijsku algoritamsku šemu.
Elementi linijske strukture: Početak, Kraj (isti simbol), Ulaz, Izlaz (isti simbol) i obrada.

Slika 2. Elementi linijske structure

Prosta linijska šema se sastoji isključivo od algoritamskih koraka ulaza, obrade i izlaza.
Slika 3. Koraci proste linijske strukture




1.2.   Razgranata algoritamska struktura


Razgranata linijska šema je ona kod koje se svaki algoritamski korak izvršava najviše jedanput. To znači da postoje algoritamski koraci koji se ne izvrše. Ovdje mora postojati bar jedan uslovni korak koji omogućava grananje algoritma. Na slijedećoj slici su elementi razgranate strukture:

Slika 4. Elementi razgranate strukture IF THEN

Šablon za razgranatu šemu IF THEN: Ako je uslov ispunjen (korak 2) izvršiće se naredba ili blok naredbi tj. algoritmskih koraka (korak 3). Ako uslov nije ispunjen nareba (blok narebi) se ignoriše i neće se izvršiti.

  

 Slika 5. Šablon za razgranatu šemu IF THEN




1.3.   Ciklična algoritamska struktura


Može biti :
  • brojačka                         -FOR petlja               klikni na:  For petlja
FOR petlja- 
je ciklicna struktura kod koje se grupa naredbi izvršavaju tačno odredjen broj puta


  • sa uslovom pri vrhu      -WHILE petlja         klikni na :   While petlja
WHILE petlja- 
je ciklicna struktura kod koje se niz naredbi izvršavaju dok važi uslov

  • sa uslovom pri dnu       -REPEAT petlja       klikni na:    Repeat petlja

REPEAT petlja- 
je ciklicna struktura kod koje se niz naredbi izvršavaju dok se ne ispuni uslov


Нема коментара:

Постави коментар